Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mit együnk a rák ellen?

2012.04.16
 

A tápanyagszükséglet egyénileg eltérő. A dohányosokkal kapcsolatban feltételezik, hogy negyven százalékkal magasabb a C-vitamin-igényük, mint a nemdohányzóknak. Azonban az életkor, a nem, a testsúly, az aktuális betegségek, az emésztési zavarok, valamint a megszorító diéták is fontos befolyásoló tényezők.

Egészséges táplálékaink a leggyakoribb civilizációs betegségek, főképp a rák ellen:

Káposzta és rokonai

Mindegy, hogy fehér, zöld, lila káposzta, karfiol vagy brokkoli - bennük található a legtöbb fajta rákellenes növényi hatóanyag. A bennük lévő szulforafán jelentik a rák elleni legfontosabb védelmet.

Hagyma és fokhagyma

Főképp a kéntartalmú hatóanyagok játsszák a főszerepet. A diallilszulfid például csökkenti a trombusképződést. A fokhagyma az alliumcsalád legpotensebb képviselője. Ismert fertőtlenítő, antiszeptikus hatása. Többtucatnyi, ellenálló képességet serkentő hatóanyagot tartalmaz, amelyek hatásosan képesek felvenni a harcot a fertőzésekkel szemben. Ugyanakkor minden hagymaféle hatóanyaga képes a ráksejtek szaporodását gátolni és a rákkeltő anyagok hatását semlegesíteni.

Hüvelyesek

Zsiradékban szegények, fehérjékben gazdagok, és tele vannak vízben oldódó ballasztanyaggal, ezért önmagában már ezért is értékes tápláléknak számítanak, amelyek alternatívát jelenthetnek az állati eredetű fehérjeforrásokkal szemben. Amitől rendkívül egészségesnek számítanak, az a magas izoflavontartalmuk, amelyek hatékonyan csillapíthatják a változáskori tüneteket, csökkentik a szívbetegségek kockázatát, erősítik a csontokat és a prosztatát.

Bogyós gyümölcsök

Málna, eper, ribizli, egres, áfonya, szeder, vörös áfonya, goji - finomak és rengeteg értékes növényi hatóanyagot tartalmaznak. Mindegyik kiváló antioxidáns, mindenekelőtt a szeder. Az áfonya bevált húgyúti fertőtlenítő. A málnában, eperben, szederben előforduló ellagsav olyan polifenol, amely igazoltan rákgátló hatású.

Diófélék, magok

Ezek mindegyike sok értékes fehérjét, egészséges, egyszeresen telítetlen zsírsavakat, ballasztanyagokat, vitaminokat és nyomelemeket tartalmaz. A tökmagokban megtalálható az alanin, glicin és glutaminsav nevű aminosav, amelyek mindegyike pozitív hatást gyakorol a prosztatára, és képes meggátolni annak megnagyobbodását. A dió az omega-3 zsírsavaknak köszönhetően szívvédő, fékezi a gyulladásokat és sok szerotonint is tartalmaz, amely kedélyjavító hatású. A mandula kiváló E-vitaminforrás, a kesudió sok magnéziumot és cinket tartalmaz, míg a paradió az egyik leggazdagabb növényi szelénforrás, igaz, egyúttal nagyon kalóriadús is.

 

Forrás: STOP/Természetgyógyász Magazin   |   STOP

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.