By David Henry and Dave Clarke
NEW YORK/WASHINGTON | Wed Jun 27, 2012 4:29am EDT
REUTERS
Az Egyesült Államok 5 legnagyobb bankja utolsó simításokat végzi az üzleti életből való kivonulás tervein, a kormányrendelkezés válságtervének részeként, mely nyomást gyakorol rájuk, hogy fedjék fel teljes működésüket.
Az élő végakaratokként [living wills] ismert tervek a szabályozóknak köszönhetően, a Dodd-Frank pénzügyi reformtörvény rendelkezései alapján arra tervezték, hogy a kormány által véget vessenek a túl-nagy-hogy-csődbe-menjen pénzügyi segélycsomagoknak. A „living wills” 4 000 oldalasak is lehetnek.
Mivel a törvény megengedi a szabályozóknak, hogy olyan messzire menjenek, hogy elrendeljék egy banknak, hogy adja el fiókjait, ha nem tud egy szabályos megoldást tervezni csőd esetére. A határidő sürgető, még a stabil intézményeknek is, hogy elkezdjenek egy többéves folyamatot a komplex globális működés felfedésére, az ipar tanácsadói szerint.
„A határozat eljárása most válik a költség-haszon elemzés részévé ott, ahol a bankok üzletet fognak kötni” – mondta Dan Ryan, a pénzügyi szolgáltatásokat szabályozó gyakorlat vezetője a PricewaterhouseCoopers-nál, New Yorkban. „A szervezetek összetettsége [komplexitása] összezsugorodik majd.”
A JPMorgan Chase & Co (JPM.N), Bank of America Corp (BAC.N), Citigroup Inc (C.N), Goldman Sachs & Co (GS.N) és Morgan Stanley (MS.N) az első felszámolási forgatókönyvet [az Egyesült Államok központi jegybankjának] a Federal Reserve-nek és a Szövetségi Betétbiztosító Intézetnek [Federal Deposit Insurance Corp] benyújtók között vannak, az ügyet ismerő emberek szerint.
Öt cég, mely elhárította terveik megvitatását e történet okán, a legnagyobb mérleggel, kereskedelmi hivatallal és származtatott [derivatív] portfóliókkal rendelkezők az Egyesült Államokban lévő pénzintézetek között.
Nagy-Britannia és más jelentősebb országok szintén hasonló követelményeket írnak elő a nagy bankjaiknak a „megoldási” terv végett.
A felszámolási tervek a megismételt kérdések között érkeznek a nagy bankok biztonságát illetően, a JPMorgan múlt havi megdöbbentő bejelentését követően, mely szerint a kereskedelmi összeomlás több mint 2 milliárd USA dollárba került – egy összeg, mely nagyon is kicsi, hogy egy bankot veszélyeztessen, azonban eléggé sokkoló a pénzügyi válság emlékeinek visszaidézéséhez.
FŐHAJTÁS A GLASS-STEAGALL-NAK
Ha az átfogó tervezés és felülvizsgálás folyamata működik, ahogyan azt az indítványozók remélik, kevésbé kockázatossá válnak a nagy bankok a közönség számára, és a szabályozók magabiztossá válnak, hogy a sebzett intézményeket hagyhatják csődbe menni anélkül, hogy a gazdaságot tönkretennék.
E hónapban korábban a kongresszusi meghallgatásokon JPMorgan CEO Jamie Dimon azt mondta, hogy a bankok a váratlan esemény bekövetkeztével [kontingencia] működésüket abbahagynák, hagyván magukat csődbe jutni, anélkül, hogy az adófizetők fizetnék meg ennek költségét! A „living will” [élő végakarat] csökkenti a nagy bankok megbukásának szervezeti kockázatát – mondta Dimon.
A „living will” követelmény valóban hasonló eredményeket hoz, mint a Glass-Steagall helyreállítása, a válságkor új törvények hozása nélkül, miszerint elválasztanák a kereskedelmi bankári tevékenységet a befektetési bankári tevékenységtől– mondta a korábbi FDIC elnök, Sheila Bair a Reuters TV-nek korábban, ebben a hónapban.
Bair azt mondta, hogy a szabályozók talán ezt egy kidolgozandó felszámolási tervként határozzák meg. Egy banknak külön kell választani a hagyományos bankári tevékenységet, és a leányvállalatokba biztosított betéteket kell tartalékolni a változékony értékpapír kereskedés és értékpapír ellenjegyzések céljából.
Az előírások rászorítják a bankokat komplex szerkezetük felfedésére, mely tartalmazhat jogi személyek ezreit, és mely – Bair véleménye szerint – hatékonyan gátolta a társaságok felosztásának szándékait.
Akár a Fed, akár az FDIC, ha bármely bankot rákényszerítene vállalkozásaik eladására, vagy kordonnal elzárná a biztosított letéteket, még sok átnézendő dolog marad – figyelmeztetett Richard Herring, a University of Pennsylvania bankári tevékenységek professzora.
„Nem tudjuk, vajon lesz-e merszük ezt megtenni, azonban az eszközök ott vannak” – mondta Herring, az élő végakarat egy vezető előterjesztője több mint egy évtizede, aki kijelölt egy FDIC tanácsadó csoportot a tervekre.
Herring aggódik is, hogy a tervek olyannyira túlságosan hosszúak és összetettek lesznek, hogy elhalmozzák az ügynökségeknél az alkalmazotti állományt.
Ha ezeket a terveket megírják, az már haladás – mondta Herring.
TERV A KÉT MÓDON TÖRTÉNŐ HALÁLHOZ
A Dodd-Frank törvény alatt, a bankoknak és a szabályozóknak két eltérő módon kell a felszámolást elképzelniük. Az első a csődbíróságokon keresztüli: bankok, akik tárgyalnak hitelezőikkel. Ez a vállalkozásból való kivonulás tervezett módszere az élő végakaratban, mely július elsejével esedékes. Az élő végakaratban benne kell lennie, hogy a külföldi joghatóságoknál a leányvállalatokat hogyan számolják majd fel.
A második mód egy újfajta felszámolási folyamaton keresztüli, melyben az FDIC átveszi az irányítását egy pénzügyi óriás megszüntetésének. Ez a módszer nagyobb rugalmassággal bír, mint ami megengedett a csődbíróságoknál, azonban még mindig a bank élő végakaratában összegyűjtött döntő információkat használja, mint ahol a biztosíték található.
Az új szabályok versengenek a határidőkkel a bankoknál, hogy a terveket benyújtsák, méretüktől és összetettségüktől függően. 9 bank lesz az első, beleértve 5 Egyesült Államok bázisút, és 4 külföldi tulajdonút. A szabályozók elhárították az első körbe tartozó 9 bank megnevezését.
Más nagy bankoknak a következő év júliusáig és decemberéig kell benyújtaniuk terveiket – az FDIC szerint. Végül körülbelül 124 bank néz elébe a tervek benyújtásának, az FDIC alapján. Körülbelül 7 300 bank van az Egyesült Államokban.
A szabályozók és a nagy bankok január óta találkoznak, hogy a tervektől mit várnak el, hogy mit tartalmazzanak. A Fed és az FDIC tisztviselők elmondták, hogy oda-vissza elvárják a folytatást, ahogy a terveket beadták.
Az előírások a bankoknak változások sorát nyújtja terveik finomításához.
Azonban ha a bankok nem tudnak előhozakodni megvalósítható felszámolási tervekkel, a szabályozók utasíthatják a bankokat, hogy üzleteiktől szabaduljanak meg.
A kormány beavatkozása az utolsó mentsvár – mondta John Simonson, a FDIC a Systemic Resolution Planning and Implementation helyettes igazgatója az Office of Complex Financial Institutions-ban [Rendszerszerű Megoldás Tervezés és Végrehajtás helyettes igazgatója a Komplex Pénzintézetek Irodájában].
„Úgy gondolom, hogy nagy előrehaladás érhető el, e cégek rávételével, hogy feloldhatóbbá tegyék magukat, mielőtt elérnek arra a pontra, hogy valóban rászoruljanak a komoly segítségre” – mondta Simonson.
A szabályozók bizonyítékot akarnak majd látni, hogy a bankok biztonságosan megoldják adósságaikat, és az alapvető ügyfélszolgálatot és tőkét átutalják egészséges intézményeknek.
A tervek könnyen lehetnek 2 000, vagy 4 000 oldal hosszúak, a bankok összetettségétől függően – mondta Ryan a PricewaterhouseCoopers-tól. A tervek „nagyon apró részleteket” tartalmaznak a bank működéseiről, jegyezte meg, hozzátéve, hogy „sok esetben ez egy nagy dokumentációs gyakorlat.”
Például, a bankoknak pontosan meg kell határozni a terveket az ügyvédek felfogadására, és a szabályozókkal való kapcsolatfelvételre a kulcs országokban.
Az élő végrendeletek megalkotására a szabályok 74 oldalasak, egy magyarázó kiegészítést tartalmazva. A tervek még magukban foglalják a sajtónyilatkozatok vázlatait is, megmutatva, hogy a bankok hogyan jelentenék be, ha kivonulnak az üzleti működésből – mondta Herring.
A terveknek még tartalmazni kell az összefoglalókat a nyilvánosság számára, azonban az adatok legtöbbjét bizalmasan kezelik a bankok kérésére, mely a napvilágra hozott kereskedelmi titkokat illeti, a szabályok szerint.
Az FDIC nem említette, mikor fednék fel az összefoglalókat.
A szabályozók becslései szerint, a kezdeti terveik megírása mind a 124 banknál egyesítve körülbelül 1,3 millió munkaórát tesz majd ki, és ezután minden évben, 267 544 órát, hogy naprakészen tartsák őket. Egy 40 órás munkahéten egyetlen alkalmazott egyenlő 2 080 órával évente.
(Reporting by David Henry in New York, Dave Clarke and Karey Wutkowski in Washington and Rick Rothacker in Charlotte, North Carolina; Editing by Alwyn Scott and Jan Paschal)
Posted by AMERICAN KABUKI at 10:40 AM
Fordította: Filament
http://valtozoban-a-vilag.blogspot.hu/
Hirdetés - Online otthoni munka, Ingatlan alapú befektetési rendszer és Pénzkereseti lehetőség